Ο νεοσύστατος κλάδος της εικονικής πραγματικότητας (VR) προβλέπεται… ότι θα εμφανίσει για το 2016 έσοδα που θα είναι της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, σύμφωνα με την Deloitte Global.

Από αυτό το ποσό, τα 700 εκατομμύρια δολάρια αναμένεται να προέλθουν από τις πωλήσεις hardware, με τα υπόλοιπα έσοδα να προέρχονται από την πώληση περιεχομένου.

Ιδιαίτερη θέση στις προβλέψεις της Deloitte Global για το 2016 καταλαμβάνουν οι λεγόμενες γνωστικές τεχνολογίες (cognitive technologies), όπως είναι το computer vision, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (natural language processing) και το machine learning, που διερευνά τη μελέτη και την κατασκευή αλγορίθμων, που ερμηνεύουν δεδομένα και κάνουν προβλέψεις.

Τη δυναμική του τομέα υπογραμμίζει το γεγονός ότι το 2016 οι 80 από τις κορυφαίες 100 εταιρείες λογισμικού αναμένεται να χρησιμοποιήσουν γνωστικές τεχνολογίες, απελευθερώνοντας τη δυναμική του Internet of Things, γεγονός το οποίο μπορεί να αλλάξει το computing, όπως το γνωρίζαμε.

Ενδεικτικά, την περασμένη χρονιά εκτιμάται ότι περίπου 64 από τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες software είχαν κυκλοφορήσει προϊόντα και υπηρεσίες, που περιέχουν μια ή περισσότερες γνωστικές τεχνολογίες.

Μια ακόμη τάση, που αποτυπώνει η έρευνα της Deloitte, είναι ότι τα esports θα δημιουργήσουν παγκόσμια έσοδα ύψους 500 εκατ. δολαρίων το 2016, 25% παραπάνω από το 2015 και πιθανόν, θα έχουν ένα κοινό τακτικών και περιστασιακών θεατών, σχεδόν 150 εκατ. ατόμων.

Αυτά τα αναμενόμενα έσοδα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέρος των εσόδων πρωταθλημάτων βασικών σπορ, όπως το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το baseball ή το χόκεϊ πάγου, έσοδα που κυμαίνονται από 4 έως 30 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου, αυτή αναμένεται να προσεγγίσει τα 30 δισ. δολάρια για πρώτη φορά το 2016/2017, μια αύξηση 8 δισεκατομμυρίων σε σχέση με το 2011/2012 και ένα μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης 7%.