Μια δεύτερη γυναίκα κάτω από τον διασημότερο πίνακα όλων των εποχών, τη Μόνα Λίζα, ισχυρίζεται ότι εντόπισε Γάλλος επιστήμονας που μελετά επί δέκα χρόνια το έργο που φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Η γυναίκα…

 

δεν κοιτάζει προς τον θεατή όπως εκείνη του «πρωτότυπου», αλλά είναι στραμμένη προς το πλάι και κοιτάζει το κενό.

Και το κυριότερο, δεν διαθέτει το αινιγματικό χαμόγελο που έχει συναρπάσει τους φιλότεχνους εδώ και 500 χρόνια.
Η μέθοδος του Πασκάλ Κοτέ βασίζεται στη χρήση έντονου φωτισμού τον οποίο στρέφει πάνω στο έργο, ενώ στη συνέχεια μετρώντας τις αντανακλάσεις αναπαριστώνται τα στρώματα κάτω από την επιφάνεια.

Ωστόσο η επιστημονική κοινότητα (όπως ο διαπρεπής ιστορικός τέχνης Μάρτιν Κεμπ) εμφανίζεται συγκρατημένη μπροστά στο νέο εύρημα καθώς δεν είναι σπάνιο οι καλλιτέχνες να ζωγραφίζουν πάνω από ένα έργο τους ένα άλλο.

Δεν αποκλείεται, λοιπόν, το ίδιο να συνέβη και με τη Μόνα Λίζα.

Και δεν δέχονται την άποψη του Κοτέ ότι πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική γυναίκα, αλλά εκτιμούν ότι πρόκειται για άλλη εκδοχή της Μόνα Λίζα.

ΠΗΓΗ: tanea.gr