Με τη συμπλήρωση 175 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου Γάλλου γλύπτη του Ιμπρεσιονισμού Αύγουστου Ροντέν, το ανακαινισμένο μουσείο του φωτίζει τα διάσημα έργα του κυριολεκτικά με νέο φως.

Το ομοίωμα της νεαρής…

 

γυναίκας μοιάζει να έχει σάρκα και οστά, φαντάζει ολοζώντανη. «Το Φιλί» συγκαταλέγεται στα ομορφότερα και συνάμα αισθησιακότερα γλυπτά του Αύγουστου Ροντέν (1840-1917).

Το παιχνίδισμα του φωτός και της σκιάς χάριζε την αίσθηση του ζωντανού σώματος στα γλυπτά του, χαρίζοντας στον ίδιο τον Ροντέν την φήμη ενός από τους σημαντικότερους γλύπτες όλων των εποχών.

Το ερωτευμένο ζευγάρι από μάρμαρο στο «Φιλί» βρίσκεται στο Μουσείο Ροντέν, σε κοντινή απόσταση από τον Πύργο του Άιφελ.

Μετά από τριετείς εργασίες ανακαίνισης το μουσείο άνοιξε ξανά όλες του τις αίθουσες με αφορμή τη συμπλήρωση 175 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου καλλιτέχνη.

Για την ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων του παριζιάνικου ανακτόρου του 18ου αιώνα, όπου στεγαζόταν παλαιότερα στο Ξενοδοχείο Βύρων, δαπανήθηκαν περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ, αναφέρει η Deutsche Welle.

Μεταξύ άλλων καλύφθηκαν τεχνικά κενά και ένας ανελκυστήρας για ευκολότερη μεταφορά των έργων, καθότι το μουσείου με τα 6.500 γλυπτά του ανήκει στους πιο γενναιόδωρους δανειστές έργων τέχνης στο Παρίσι.

Πάνω από όλα όμως με την ανακαίνιση εγκαταστάθηκε ένα προηγμένο τεχνολογικά σύστημα φωτισμού, το οποίο θα άφηνε πολύ ικανοποιημένο ακόμη και τον ίδιο τον Ροντέν, σχολιάζει η διευθύντρια του μουσείου Κατρίν Σεβιγιό.

Παιχνίδι με το φως και τη σκιά

Το φως και η σκιά ήταν βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής δημιουργίας του Αύγουστου Ροντέν, γεγονός που έκανε πολλούς να τον συγκρίνουν με τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους του καιρού του.

Όπως ο ίδιος, γιος μιας συντηρητικής οικογένειας δημοσίων υπαλλήλων του Παρισιού, έπαιζε άλλοτε με το φως, με παρόμοιο τρόπο παίζει σήμερα το μουσείο που φιλοξενεί τα αριστουργήματά του.

Κάθε γλυπτό στους 13 εκθεσιακούς χώρους έχει τον δικό του αποκλειστικό φωτισμό. Αυτός ελέγχεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και αλλάζει ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή την εποχή.

«Η Εποχή του Μπρούντζου», «Ο Στοχαστής» και «Το Φιλί»: Το Ξενοδοχείο Βύρων συνδέει τα αριστουργήματα του Ροντέν, φωτίζοντάς τα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Ο Αύγουστος Ροντέν είχε νοικιάσει το 1908 έναν χώρο του κομψού αστικού κτηρίου. Εκεί εξέθετε τα έργα του, υποδεχόταν συλλέκτες και εργαζόταν.

Ωστόσο, δεν ζούσε εκεί αλλά στην μικρή πόλη Μεντόν, νοτίως του Παρισιού, όπου διατηρούσε και ένα μεγάλο ατελιέ.

Ο κορυφαίος Γάλλος καλλιτέχνης έφερε επανάσταση στην κλασική μορφή της γλυπτικής. Ανέδειξε τον ανολοκλήρωτο χαρακτήρα των έργων του σε νέο καλλιτεχνικό στιλ.

Ένα από χαρακτηριστικότερα και ομορφότερα παραδείγματα γι’ αυτό είναι «Η Εποχή του Μπρούντζου. Η μυώδης χάλκινη φιγούρα βηματίζει δυναμικά προς τα εμπρός απουσία κεφαλιού και χεριών.