Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Ομιλία με θέμα: «Ο προσωπικός μας αγιασμός: Γιατί δεν αγιαζόμαστε;», πραγματοποίησε ο Ιερομόναχος Νήφων Βατοπαιδινός, στον…
Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου. Η ομιλία δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» που οργανώνει ο Ιερός Ναός.

Της ομιλίας προηγήθηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία τη Βηματάρισσα.

Ο αγιασμός είναι ο σκοπός της ζωής μας, τόνισε ο ομιλητής. Ποιος είναι ο άγιος; αναρωτήθηκε. Άγιος είναι μόνο ο Θεός. Προσλαμβάνοντας όμως ο Χριστός την ανθρώπινη φύση, της έδωσε τη δυνατότητα της θέωσης και του αγιασμού. Άρα η αγιότητα θα πρέπει να είναι ο μοναδικός στόχος μας.

Όπως είπε, ο κάθε άγιος, είναι ο συνεχιστής της ζωής του Χριστού μας πάνω στη γη. Είναι μάρτυρας της θείας χάριτος και της παρουσίας του Χριστού στον κόσμο. Άγιοι είναι οι χαριτωμένοι άνθρωποι που τηρούν τις εντολές του Θεού.

Εφόσον ο αγιασμός είναι ο σκοπός μας τίθεται το ερώτημα που αποτελεί τον τίτλο της ομιλίας. Αφού αγωνιζόμαστε, γιατί δεν αγιαζόμαστε όλοι μας; Τι είναι αυτό που φταίει, αυτό που δεν κάνουμε καλά;

Απαντώντας στο ερώτημα, σημείωσε πως στον πνευματικό αγώνα πρέπει να υπάρχει η «νόμιμος άθλησις», σύμφωνα με τον λόγο του Αποστόλου Παύλου. Και ποια είναι αυτή; Η τήρηση των εντολών του Χριστού.

Είπε χαρακτηριστικά:

«Αγαπούμε τον Θεό; Τηρούμε αυτήν την εντολή που είναι η πρώτη και βασική; Το να λέμε ότι τον αγαπούμε είναι εύκολο. Πως το αποδεικνύουμε όμως αυτό; Αυτός που έχει και τηρεί τις εντολές του Κυρίου, αυτός αποδεικνύει ότι Τον αγαπά.

Βασική λοιπόν προϋπόθεση είναι η τήρηση των εντολών. Δηλαδή η υπακοή στα λόγια του Χριστού. Πίστη και υπακοή λοιπόν είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για τον αγιασμό.»

Μιλώντας για την πίστη, ο ομιλητής είπε ότι το ζητούμενο δεν είναι η πίστη προς το πρόσωπο του Χριστού, γιατί αυτή υπάρχει. Αλλά είναι η πίστη στην πρόνοια του Θεού. Ότι σε κάθε λεπτομέρεια της ζωής μας κρύβεται πίσω η πρόνοια του Θεού.

Επίσης σημείωσε πως η παρακοή είναι η αιτία που δεν προχωρούμε και η υπακοή η αιτία που θα μας φέρει τον αγιασμό.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε πως νομίζουμε ότι επειδή μπορεί να προσευχόμαστε, να μετέχουμε των μυστηρίων, να κάνουμε ελεημοσύνη, ότι ο Θεός είναι υποχρεωμένος σε εμάς κι έχουμε και απαίτηση να μας δώσει τον παράδεισο. Εδώ δεν υπάρχει ταπείνωση. Κι αν δεν υπάρχει ταπείνωση υπάρχει εγωισμός. Κι εκεί φεύγει η Χάρις του Θεού.

Άρα, προϋποθέσεις του αγιασμού είναι η αγάπη μας στο Θεό, η πίστη μας, η υπακοή μας, αλλά κα η ταπείνωση.

«Αυτό είναι το μυστικό. Όταν και όλα τα κάνουμε και τηρούμε τις εντολές, να θεωρούμε τον εαυτό μας ότι είμαστε αχρείοι δούλοι. Αυτό πίστευαν οι Άγιοι. Όσο πιο ψηλά ανέβαιναν πνευματικά, τόσο θεωρούσαν τους εαυτούς τους ότι ήταν αμαρτωλοί. Ότι κι αν κάνουμε να θεωρούμε ότι είμαστε δούλοι αχρείοι.

Πρέπει να αποφασίσουμε. ‘Η θα είμαστε δούλοι του Χριστού, ο οποίος ελευθερώνει από τα πάθη, ή θα είμαστε δούλοι του εγώ μας.»

Κλείνοντας το λόγο του, έδωσε την απάντηση στο ερώτημα, γιατί δεν αγιαζόμαστε. Διότι δεν αγωνιζόμαστε σωστά. Δεν πιστεύουμε στην πρόνοια του Θεού, δεν συγχωρούμε τους συνανθρώπους μας, δεν ταπεινωνόμαστε, δεν αγαπούμε.

Πηγή

Διαβάστε τους κανόνες σχολιασμού Άρθρων: Μείνετε στο θέμα του άρθρου.
Αποφύγετε προσωπικές επιθέσεις, ύβρεις και προκλητικές εκφράσεις.







  • Georgios Stavroulakis

    Κατάλαβες κάτοικε των νοτίων βαλκανίων . Δούλο σε θέλουν ,ταπεινωμένο με σκυμένο το κεφάλι , να αισθάνεσαι ένοχος και που αναπνέεις ακόμα , πόσο δε να διεκδικείς ελευθερία , ισότητα , σεβασμό , συμετοχή στη λύψη αποφάσεων και όχι ελευμοσύνες και μαλακίες .