Η πόλη «φορτσάρει» για την διεκδίκηση της πολιτιστικής πρωτεύουσας για το 2021 – Πολιτισμός, τουρισμός και …
τεχνολογία οι βασικοί άξονες.

Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον η Καλαμάτα μαζί με την Ελευσίνα και τη Ρόδο καθώς είναι οι πόλεις που επελέγησαν για να διεκδικήσουν τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021. Στις 5 Οκτωβρίου οι τρεις πόλεις θα «κονταροχτυπηθούν» καταθέτοντας τον επίσημο φάκελο με τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται στις 11 Νοεμβρίου.

Για πολλούς η Καλαμάτα θεωρείται φαβορί που διαθέτει αρκετούς άσσους στο μανίκι της. Η λειτουργία του Costa Navarino σε απόσταση 45 χιλιομέτρων, η αύξηση των πτήσεων από και προς το αεροδρόμιό της και φυσικά η νέα εθνική οδός που σε περίπου δύο ώρες συνδέει τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα με την Αθήνα, έχουν δώσει τεράστια ώθηση στην τουριστική κίνηση, ενώ σε πολιτιστικό επίπεδο η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της δίνουν ένα ισχυρό προβάδισμα.

«Η Καλαμάτα μπορεί να λειτουργήσει ως προπύργιο του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού»
Γιατί να επιλεγεί η Καλαμάτα; Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά της σε σχέση με τις υπόλοιπες φιναλίστ; Ο Έκτορας Τσατσούλης, Εκτελεστικός Διευθυντής του Γραφείου Υποψηφιότητας της Καλαμάτας για την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021 απαντά στo fortunegreece.com: «Η Καλαμάτα είναι η μόνη από τις τρεις υποψηφιότητες που μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα πολιτιστικής αποκέντρωσης. Η Ρόδος έχει ήδη λάβει την ύψιστη διάκριση μπαίνοντας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της Ουνέσκο, ενώ η Ελευσίνα δεν μπορεί να αποτελέσει τέτοιο πρότυπο. Πιστεύουμε ότι ο τρόπος λειτουργίας και η δομή της Καλαμάτας αντιπροσωπεύουν και άλλες πόλεις της Ελλάδας. Είναι μια τυπική επαρχιακή ελληνική πόλη που μπορεί να λειτουργήσει ως προπύργιο του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού».

Σε περίπτωση που η Καλαμάτα χριστεί πολιτιστική πρωτεύουσα για το 2021, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρεθούν η πολιτιστική βιομηχανία και η ψηφιακή τεχνολογία με την υλοποίηση δύο project ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ που θα αφορούν στη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην καλύτερη εκπαίδευση του τουριστικού τομέα, έτσι ώστε να μην χαλάσει η προσπάθεια και η εικόνα που προσπαθεί να χτίσει η Καλαμάτα. Στόχος, όπως λέει ο κ. Τσατσούλης είναι να εκπαιδευτούν κατάλληλα τα στελέχη του τουρισμού που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.

Τοπικές επιχειρήσεις στήριξαν με 180.000 ευρώ την υποψηφιότητα
«Αρωγός» στην όλη προσπάθεια είναι αρκετές τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες με ίδια κεφάλαια χρηματοδότησαν σε ποσοστό άνω του 50% τη β’ φάση του διαγωνισμού με ποσό που ανέρχεται στις 180.000 ευρώ. Επίσης, σημαντικό ενδιαφέρον έχουν δείξει και άλλες εταιρείες που προέρχονται κυρίως από τον κλάδο της τεχνολογίας. «Η τεχνολογία αλλάζει πολύ γρήγορα και οι πρακτικές που μαθαίνουμε σήμερα έπειτα από πέντε χρόνια θα έχουν απαρχαιωθεί. Θέλουμε μέσω του Digika (Digital Kalamata) να βοηθήσουμε στο να δημιουργηθεί μια νοοτροπία χρήσης ηλεκτρονικών εργαλείων, μια ψηφιακή κουλτούρα που θα συμβάλει στο να γλιτώνει κανείς χρόνο, χρήμα και παράλληλα να αναπτύσσει συνεργασίες από απόσταση» προσθέτει ο κ. Τσατσούλης.

Creative Hub Incubator το νέο στοίχημα
Και ενώ η Καλαμάτα έχει σε αριθμό πολλούς start uppers που δημιουργούν τη δική τους επιχείρηση, δυστυχώς η ίδρυση των εταιρειών δεν γίνεται στην περιοχή, αλλά στα μεγάλα αστικά κέντρα, διότι δεν υπάρχει η κατάλληλη επιχειρηματική κοινότητα. Αυτό πάει να αλλάξει η ομάδα του Έκτορα Τσατσούλη προωθώντας ένα μοντέλο που θα προσελκύει επιχειρηματικές ομάδες από όλο τον κόσμο, που θα έρχονται για διακοπές στην Καλαμάτα και ταυτόχρονα θα έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. «Μπορούμε να προσφέρουμε και το οικοσύστημα και τις υποδομές, καθιστώντας την πόλη μας σημείο αναφοράς σε ότι αφορά τον θεματικό τουρισμό. Ως πρότυπο έχουμε τον τρόπο λειτουργίας της πόλης Ταρίφα στην Ισπανία».

Ο Έκτορας Τσατσούλης προσθέτει πως απόρροια της κρίσης ήταν η επιστροφή αρκετών νέων στην Καλαμάτα και η επιχειρηματική δραστηριοποίηση τους στην περιοχή. Εκτιμά, ωστόσο, ότι η υψηλή πανεπιστημιακή κατάρτιση που διαθέτουν οι νέοι ηλικίας 25-35 ετών σε συνδυασμό με την αδυναμία παροχής των αντίστοιχων μισθών από την αγορά, καθιστούν το φαινόμενο της επιστροφής προσωρινό. «Η αίσθησή μου είναι ότι επιστρέφουν για 2 χρόνια και μόλις βρουν κάποια ευκαιρία στο εξωτερικό φεύγουν. Δυστυχώς οι περισσότεροι γυρνάνε, αλλά δεν θα μείνουν. Είμαστε μια χώρα που τα πάντα εξαρτώνται από το κράτος και δύσκολα μπορεί κάποιος να κάνει μόνος του επιχειρηματικό βήμα, ειδικά στην επαρχεία όπου όλα τα κτήρια ανήκουν στο Δημόσιο».

Ανακαίνιση του ιστορικού κινηματογράφου Ηλέκτρα
Το δεύτερο project που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή είναι η ανακαίνιση του ιστορικού κινηματογράφου Ηλέκτρα, με στόχο να λειτουργεί όπως ο Δαναός στην Αθήνα, προβάλλοντας στο φιλοθεάμον κοινό ταινίες Ευρωπαίων σκηνοθετών. «Μέσα από αυτή την κίνηση στην ουσία ο κινηματογράφος θα «κυνηγάει» και θα υποδέχεται οποιαδήποτε κινηματογραφική παραγωγή. Λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που υπάρχουν, θα διευκολύνουμε την έκδοση αδειών, τους προμηθευτές και θα γίνεται ευκολότερη η επαφή με την αρχαιολογική υπηρεσία, έτσι ώστε ο παραγωγός να έχει ένα σημείο να απευθύνεται για ότι χρειάζεται».

Την ίδια ώρα, ξεκινά κινηματογραφική παραγωγή από τη Νορβηγική Rubicon που θα περιλαμβάνει 10 αυτοτελή επεισόδια στα οποία θα πρωταγωνιστούν 10 Ολυμπιονίκες που θα διαγωνιστούν στην περιοχή σε διάφορα αθλήματα. Η σειρά με τίτλο «Ο πρώτος των πρώτων» θα συμβάλλει στην τουριστική προβολή της Καλαμάτας και του φυσικού κάλλους που διαθέτει.

«Να δημιουργηθούν περισσότερα ξενοδοχεία στην Καλαμάτα»
Σχολιάζοντας τη φετινή τουριστική σεζόν, ο Έκτορας Τσατσούλης επισημαίνει πως τα μεγέθη είναι ικανοποιητικά, αλλά υπάρχει προοπτική να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο. «Φέτος η περιοχή πήγε καλά τουριστικά. Δύσκολα έβρισκε κανείς κατάλυμα. Για να έρθουν όμως περισσότεροι τουρίστες και αεροπορικές εταιρείες πρέπει να φτιαχτούν και άλλα ξενοδοχεία. Οι 3.500 κλίνες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή δεν επαρκούν».

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Τσατσούλης έχει πρότερη εμπειρία στον εν λόγω ευρωπαϊκό θεσμό έχοντας διατελέσει εκτελεστικός διευθυντής του «Pafos 2017» κατά τη διάρκεια της υποψηφιότητας της Πάφου για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά πως όσο περίεργο και αν φαίνεται, η επιλογή της Πάφου ήταν εξίσου δύσκολη διαδικασία καθώς κουβαλάει μέσα της και έναν συμβολισμό. Πρόκειται για την πρώτη διαιρεμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης που αποκτά τον τίτλο της πολιτιστικής πρωτεύουσας και αυτό ήταν ιδιαίτερη επιτυχία, ενώ δεσμεύεται πως θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να τα καταφέρει η Καλαμάτα.

Πηγή

Διαβάστε τους κανόνες σχολιασμού Άρθρων: Μείνετε στο θέμα του άρθρου.
Αποφύγετε προσωπικές επιθέσεις, ύβρεις και προκλητικές εκφράσεις.