Γράφει ο Κώστας Χατζιδάκης, πολιτικός συγγραφέας* 
(Τα καλά, τα κακά και τα άσχημα στα κρατικά ΕΡΤζιανά…)
Αν έκανε μία και μοναδική σωστή και θαρραλέα πράξη ο Σαμαράς…
στην πορεία του, ήταν που έκλεισε τιμωρητικά (και αναγεννητικά) την παλιά ΕΡΤ.
Κάτι σωστό και ωραίο του Τσίπρα, είναι που επιχείρησε να ξαναανοίξει αμέσως την νέα ΕΡΤ, ξεκινώντας την με οράματα, αλλαγές, καινοτομίες αλλά και… αδυναμίες!
Ένα χρόνο μετά, και επάνω στην επίσημη πανηγυρική εορταστική επέτειο για τα 50 χρόνια της, είναι η στιγμή να δούμε τώρα τα καλά, τα κακά και τα άσχημα της ΕΡΤ.
Ο κατ’ απονομήν πρόεδρός της (δοτός λέγεται στην σύγχρονη φρασεολογία) είναι ένας συνθέτης Β’, που έδειξε από τα πρώτα του βήματα όμως, αντοχές, δημιουργικότητα και διάθεση να αυτοσχεδιάσει θετικά. Πρωτότυπες εκπομπές, ανοίγματα στον κόσμο και προσοχή στην ποιότητα. Πολύ καλύτερες ταινίες και συνέχειες, καλύτερη θεματολογία γενικά, ανοικτοί περιεκτικοί διάλογοι και το πιο δύσκολο για έναν κομματικά επιλεγμένο πρόεδρο: Αντικειμενικότητα στις ειδήσεις αλλά και στο πνεύμα όλων των πολιτικών εκπομπών και ισορροπιών! Αυτό πραγματικά δεν το είχαμε ξαναδεί στην ΕΡΤ ούτε στα πρώτα χρόνια του Ανδρέα της… «Αλλαγής».
Βέβαια το πρόγραμμα της μεγάλης εθνικής μας κυρίας εμφανίζεται στο νέο της ξεκίνημα και με αμυχές και με “τσιρότα” πολλές φορές. Με λάθος επαναλαμβανόμενα επεισόδια ταινιών, ή με λάθος ανακοίνωση εκπομπών που ήδη είχαν παιχτεί, (για να μην ανανεώνει τις κάρτες αναγγελίας…) Αλλά αυτό ίσως να γίνεται και για λόγους οικονομίας των πολύ δύσκολων οικονομικών της ..
Όμως -και εδώ αρχίζουν τα κακά και τα άσχημα- δεν έκανε καθόλου οικονομία στο να προσλαμβάνει και να αναθέτει εκπομπές σε φίλους τού συναδελφικού συνθετικού του χώρου… Όπως π.χ. προσλαμβάνοντας και δίνοντας εκπομπή στον στιχουργό (και κατ’ απονομήν παρουσιαστή) κ. Λ. Παπαδόπουλο! Ο 83άχρονος Παπαδόπουλος, είναι καλά οικονομημένος από τις μυριάδες των Στίχων τραγουδιών «του», από τυχόν συντάξεις, εργασίες στο συγκρότημα ΔΟΛ και τόσα άλλα. Είχε ανάγκη και ενός ακόμα διορισμού εν μέσω τόσης ανεργίας νέων ανθρώπων; Και είχαμε ανάγκη  και τις χαχολοσυναυλίες στο προαύλιο του ραδιομεγάρου, ώστε (αν αυτές ήταν επ’ αμοιβή,  να τα οικονομήσουν πάλι εκατοντάδες συνάδελφοί του τού χαχολοθεάματος;) Μας ρώτησε εμάς που πληρώνουμε αν συμφωνούμε σ’ αυτό;  Άρτον στους δικούς του και Θεάματα στα πλήθη; Μας ρώτησε αν συμφωνούμε και με τα τόσα ποδόσφαιρα (!!!!) ταυτοχρόνως και στα δύο προγράμματα, χωρίς ίχνος σεβασμού στον κόσμο που δεν ενδιαφέρεται και δεν ψυχαγωγείται αλλά νιώθει ότι τον κατεβάζουν κι όλας έτσι;  Έλεος… Εκτός αν δεν φταίει ο κ. Τσακνής σ΄αυτό, αλλά ανώτερες βουλές που έχουν το πρόγραμμά τους…
Στην διαφήμιση μάλλον έχει πετύχει αρκετά ο κ. Πρόεδρος και οι συνεργάτες του. Αλλά στο κομμάτι αυτοδιαφήμιση, είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ. Μια κατάσταση μεταξύ Νάρκισσου και… Κάλιμπαν! Αυτοδιαφήμιση που σπάει ένα ακόμα ρεκόρ εκτός από την υπομονή των θεατών της, εκεί στην …Αγία με το αμαρτωλό παρελθόν…!
Άλλο ρεκόρ είναι επίσης εκείνο των εξυπναδίστικων ξενόγλωσσων τίτλων εκπομπών, όπως On ERT,  SummERTtime, Docert, ART-ERT και τόσες άλλες. Μήπως ζει σε άλλη Χώρα ο κ. Τσακνής και το συμβούλιό του;
Ως προς την απαρτία προσώπων στα οποία διανεμήθηκαν και πάλι  τα βολέματα, στην ΕΡΤ, με οποιαδήποτε κυβέρνηση και διοίκηση θα ισχύει πάντα το κομματικό γλείψιμο, οι τηλεφωνικοί διορισμοί και αναθέσεις, και οι ισόβιοι… Επ’ αυτού λίγα παραδείγματα μόνο: Και τα δυο παιδιά του ισόβιου Κώστα Γιαλίνη, είναι κι όλας στην ΕΡΤ!! Και σαν παράδειγμα του τρόπου άσχετων με κανονες θεάματος απονομών, ο Ανδρέας Ροδίτης. Είναι για την τηλεόραση της ΕΡΤ μια θετική φιγούρα παρουσιαστή; Χάθηκαν οι θέσεις γραφείου να βολευτεί κάπου εκεί το ταλέντο του;……
Αυτά εν ολίγοις, για να έρθουμε σε μια Β’ φάση αναλυτικότερα στην χαρατσοΕΡΤ, και στο συνολικά καυτό θέμα τού “Μανωλιού που δεν αλλάζει” τελικά… ούτε τα ρούχα του καν. Οι ίδιες φάτσες, οι ίδιοι ευνοημένοι πάντα, ερήμην ενός λαού που βλακωδώς εξακολουθεί να ελπίζει…