Αναφορά για συνάντησή του με τον υπουργό Επικρατείας κ. Νίκο Παππά στο Μέγαρο Μαξίμου και τον Πρόεδρο της ΕΡΤ κ. Διονύση Τσακνή εντοπίζονται στις χειρόγραφες σημειώσεις του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη» κ. Τάκη Μαυρίκου που…

κατηγορείται για συμμετοχή στο κύκλωμα των εκβιαστών. Οι συναντήσεις φέρεται να έχουν ζητηθεί στις 24 Σεπτεμβρίου 2015 (δηλαδή λίγες ημέρες μετά τις εθνικές εκλογές) για την παράδοση επιστολής διαμαρτυρίας, σχετικά τον αποκλεισμό της «Ακρόπολης» από την ανάγνωση του ημερησίου Τύπου από την ΕΡΤ. Ομως παραμένει άγνωστο αν τελικώς αυτά τα ραντεβού πραγματοποιήθηκαν.

Ωστόσο, στις ίδιες χειρόγραφες σημειώσεις εμφανίζονται συναντήσεις ή επικοινωνίες του κ. Μαυρίκου με τον νομικό σύμβουλο της ΕΡΤ, με γνωστούς επιχειρηματίες (ορισμένοι ασχολούνται και με τον αθλητικό χώρο) αλλά και τον πρώην γραμματέα της κυβέρνησης, δικηγόρο κ. Τάκη Μπαλτάκο. Στα ίδια χειρόγραφα παρουσιάζονται ποσά δεκάδων χιλιάδων ευρώ που φέρεται να εισπράττει η εφημερίδα «Ακρόπολη» από διαφημίσεις δημόσιων φορέων (ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ κ.λπ.) αλλά και από τράπεζες, ιδιωτικές εταιρείες και άλλες. Ακόμη αναφέρονται τραπεζικοί λογαριασμοί ιδιωτών που πιθανόν συνεργάζονται με την ίδια εφημερίδα. Επιπλέον εμφανίζεται επιδίωξη του κ. Μαυρίκου να συναντήσει τον υπουργό Δημόσιας Τάξης κ. Νίκο Τόσκα προκειμένου να του αναφέρει ότι «τροχαία ατυχήματα τα οποία συμβαίνουν σε δημοσιογράφους-συνεργάτες του δεν είναι τυχαία και οφείλονται στα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα της εφημερίδας του».

Κάτζου: 170.000 ευρώ σε 66 sites

Οι σημειώσεις αυτές βρέθηκαν στο γραφείο του κ. Μαυρίκου ύστερα από έρευνες του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Ασφάλειας, η οποία προ έξι ημερών είχε συντάξει σχετική δικογραφία σε βάρος και των δημοσιογράφων κ.κ. Παναγιώτη Μουσσά και Χρήστου Φράγκου. Η έρευνα ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες της υπευθύνου σχέσεων της ΕΥΔΑΠ κυρίας Αμαλίας Κάτζου για εκβίασή της.

Στην ίδια δικογραφία περιέχονται στοιχεία (λίστα που είχε καταρτίσει η υπεύθυνη της ΕΥΔΑΠ με το πλάνο πληρωμών του 2015) για 66 sites που φέρονται να λάμβαναν μηνιαίως 170.000 ευρώ από διαφήμιση της ΕΥΔΑΠ.

  Το μεγαλύτερο ποσό -περίπου 5.000 ευρώ- δίνεται σε site ήδη κατηγορούμενου για την υπόθεση και ακολουθεί, με 4.500 ευρώ μηνιαίως, η σχετική διαφημιστική δαπάνη στον δικτυακό τόπο stokokkino.gr. Ανάμεσα στα χρηματοδοτούμενα sites με διαφήμιση της ΕΥΔΑΠ είναι ενημερωτικά, οικονομικά αλλά και πέντε που ασχολούνται με θέματα δημόσιας υγείας. Επίσης σε άλλα έγγραφα φαίνεται ο κ. Μαυρίκος να λαμβάνει περίπου 260.000 ευρώ από την ίδια δημόσια εταιρεία και ο κ. Μουσσάς 56.000 ευρώ μέσα σε περίπου δυόμισι χρόνια.

Στην απολογία του εντός του ανακριτικού γραφείου ο κ. Μουσσάς υποστήριξε ότι «η υπάλληλος της ΕΥΔΑΠ μού διαφήμιζε γνωριμία με παράγοντες του Μαξίμου και ειδικά με τον κ. Παππά και μου πρότεινε να κλείσουμε ένα ραντεβού κατ’ αρχήν μαζί του στο Μαξίμου. Ο σκοπός της προτεινόμενης συνάντησης με τον κ. Παππά ήταν να συσταθεί μια επικοινωνιακή ομάδα και διαχείρισης και ταυτόχρονα κατανομής της διαφήμισης ώστε να μπορεί να έχει η Κυβέρνηση όπλα για την αντιμετώπιση οποιαδήποτε επίθεσης ή κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό μού τόνισε η κυρία Κάτζου ότι έχει υπό την επιρροή της και “καθαρίζει” στα ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, στην ΕΥΔΑΠ, ΕΤΕ και την Αttika Βank που θα ήμουνα εγώ. Αυτή στήριζε τον ισχυρισμό της ότι ελέγχει τους παραπάνω οργανισμούς, λόγω της επιρροής που αντλούσε από το μέγαρο Μαξίμου και ειδικά από τον κ. Παππά».

Πάντως οι ισχυρισμοί του αυτοί χαρακτηρίζονται ως «ψευδείς» από κυβερνητικά στελέχη. Από την άλλη πλευρά ο κ. Μαυρίκος στην απολογία του ενώπιον των ανακριτών ισχυρίστηκε ότι «η καταγγελία της κυρίας Κάτζου εκπορεύεται από τον κ. Μ. (αναφέρει όνομα επιχειρηματία και αθλητικού παράγοντα) και άλλα εγχώρια κέντρα τα οποία εκπροσωπούν ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα καθώς και πολιτικούς, δηλαδή πολιτικά συμφέροντα, βουλευτές κ.λπ., τα οποία βάζουν τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης να δίνουν προς τον χειμαζόμενο ελληνικό λαό συγκεκριμένη τροφή, κόβοντας και ράβοντας αποσπάσματα από ηχητικές συνομιλίες που έχουν γραφτεί με αποτέλεσμα να φαίνεται εγκληματίας και απατεώνας, ένας άνθρωπος με λευκό ποινικό μητρώο».

Η ιστοσελίδα iefimerida.gr διευκρινίζει ότι από την ΕΥΔΑΠ έχει λάβει για διαφήμιση 9.000 ευρώ το 2013, 10.000 ευρώ το 2014 και κανένα ποσό το 2015. H ιστοσελίδα newmoney.gr διευκρινίζει επίσης ότι έχει λάβει από την ΕΥΔΑΠ 4.000 ευρώ για το 2014.

Ο κ. Θανάσης Μαυρίδης διευκρίνισε στο vima.gr ότι «το site liberal.gr δεν έχει λάβει ούτε σεντ από την ΕΥΔΑΠ».

Με το vima.gr επικοινώνησε και ο κ. Γιακουμής οποίος δήλωσε «ότι το site egiakoumis.gr έλαβε 4.400 ευρώ το 2013 και τίποτα άλλο».

Σε επικοινωνία του με το ΒΗΜΑ ο κ. Βασίλης Μπόνιος ιδρυτής του «Κουρδιστού Πορτοκαλιού», αναφέρει τα εξής: «σύμφωνα με τα στοιχεία του λογιστηρίου μας σάς ενημερώνω πως το μοναδικό τιμολόγιο που εκδώσαμε στην ΕΥΔΑΠ ήταν τον Απρίλιο του 2014 ύψους 6.000 ευρώ».

Ανακοίνωση stokokkino.gr και 100,5 στο Κόκκινο

«Η ΕΥΔΑΠ δεν διαφημίστηκε ποτέ ούτε στον ιστότοπο www.stokokkino.gr, ούτε και στη συχνότητα του ραδιοφώνου μας. Συκοφαντικό το σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας του vima.gr. Ο 105.5 Στο Κόκκινο θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Το δημοσίευμα διέψευσε και η ΕΥΔΑΠ: «το δημοσίευμα ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.»

Ανακοίνωση της ΕΥΔΑΠ

«Η ΕΥΔΑΠ ενημερώνει την κοινή γνώμη ότι η λίστα που εμφανίζει το δημοσίευμα της ιστοσελίδας www.vima.gr με τίτλο “66 sites με €170.000 τον μήνα πλήρωνε η ΕΥΔΑΠ” ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα».

«Το Βήμα» καλεί την ΕΥΔΑΠ να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης στα οποία έβαλε διαφήμιση τα τελευταία χρόνια.

Τα σάιτ και το μηνιαίο διαφημιστικό πλάνο της ΕΥΔΑΠ
«Εχουμε εισπράξει από Αττικό Μετρό …και άλλους φορείς»

Προσχέδιο της επιστολής στον κ. Παππά για την «αποκατάσταση της αδικίας» σχετικά με την μη ανάγνωση της εφημερίδας Ακρόπολις από την ΕΡΤ και τα ραντεβού